lördag 11 september 2010

Brorson

Ja nu har jag varit i Krokek igen och hälsat på min brorson Ivar, världens bästa lilla charmtroll. Jag och mamma åkte dit i torsdags och var barnvakter hela dagen i går. Uppe med tuppen var vi och åt frukost med brorsan innan han åkte och jobba, Lotta var sjuk så hon var hemma, men vi tog Ivar ändå så hon fick vila lite. På förmiddagen jobbade vi i trädgården och Ivar hjälpte till så gott som han kan och så går han och ropar på Mimmi när han vill göra nåt ( Mimmi det är jag det och det är lite mysigt att bara han har det smeknamnet på mig) På eftermiddagen hade vi tänkt åka in till Norrköping men både Lotta, Ivar och jag sov i två och en halv timma så vi fick lägga om våra planer lite ;) Senare på eftermiddagen åkte jag och Ivar för att hämta Chrille på jobbet och efter lite mat styrde mor och jag kosan hemåt. Vi hann ta en sväng in till IKEA i Linköping också för att fixa lite småsaker. Har aldrig varit med om att jag sprungit genom IKEA men det gjorde vi nu =). Kom hem sent och då var det i stort sett bara att gå och lägga sig.
Idag har jag tagit det lugnt, bakat lite bullar och gått med hundarna. Daniel har varit i Sollebrunn på distriktsuttagning med Philip och de åker sen till Alingsås för att spela match, där är också Christopher med så jag är helt allena. Fast jag måste medge att det är rätt skönt ibland att få spela MIN musik på hög volym ;)
Nu ska jag träffa Amanda för en promenad och sen fika på nybakta bullar.

                               Ivar hjälper farmor att gräva i trädgården

Gung gung
Ivar försöker klättra på stegen
Jag och Ivar
Farmor och Ivar
Ha en fortsatt trevlig helg, kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar