söndag 11 januari 2015

SSL, storm och snö

Igår fick min käre man med mig på innebandy i Mullsjö. Superligan, alltså högsta serien hade match, jag är ju inte nåt jättefan av innebandy, men tänkte att det kunde vara bra att komma iväg lite :) Jag orkar ju inte så mycket och försöker ta igen döma på dagarna, men det är ju SÅ tråkigt att inget göra! Så med följde jag och fick se kompisars barn och gamla elever, numera vuxna, göra mål och träffade även några jag umgicks med mycket förr, så det blev en riktigt rolig eftermiddag :)

På kvällen blåste det upp till storm här och jäklar vad det har blåst i natt :) Är ju vaken en del ändå på nätterna och i natt har jag varit vaken lite mer pga vinden :( Trodde ibland att snart lyfter takpannorna från taket, men de har fått stanna kvar :)

Idag vaknade vi till snöfall och jag tycker att den snö som kom på förmiddagen igår och som töade bort under stormen kunde fått vart kvar så hade vi haft ca en decimeter ute nu :) Det lyser ju upp så härligt med snön och automatiskt blir man lite piggare! Jag och hundarna tog vår promenad och de blir som tokiga när de kommer ut och ser snön :) Idag är det också kramsnö så båda hundarna såg ut som snöbjörnar när vi kom hem, hela benen var fyllda av snöbollar och eftersom de kör ner huvudet i snön hela tiden, fastnar snön även där :) Söta är dom i alla fall :)

Dagen bjuder förhoppningsvis på lite spackling och målning i bebis rum och i bakgrunden kommer sista etapperna av Tour de Ski gå och det är lite spännande att se klättringen det sista tycker jag :)

Önskar er en skön dag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar