torsdag 8 januari 2015

Hemma...

Nu har jag gjort mitt sista pass innan bebis kommer. Var hos barnmorskan i går  morse och hon tyckte jag skulle gå till deras läkare för att se om jag kunde bli sjukskriven. Detta pga mina sammandragningar och jag fick en tid på eftermiddagen. Läkaren tyckte som BM  och sjukskrev mig fram tills jag får ta ut föräldraledighet ca 4 veckor innan beräknad födsel. Nu är det runt 6 veckor kvar...
Så idag har jag fixat lite packning för vad man ska ha med sig in till förlossning och det känns verkligen konstigt :) Stå och packa ner sockor som är lika långa som mina tummar, byxor som är knappt 30 cm långa och tröjor som är så små så min hand når båda sidor om jag spänner ut den :) Har också gjort mitt första inköp av blöjor, vilket ju är en hel djungel, vilka ska man ha, vilka är bäst liksom :) Antar att det är sånt jag kommer lära mig så småningom, men det är verkligen en helt ny värld som håller på att öppna sig för mig nu och det är bara att hänga med....

Som sagt gjorde jag ju då sista passet i går och eftersom vi här hemma inte har nån bra spegel så passade jag på att ta ett magfoto innan jag gick hem :) Satte ihop de tre bilder jag har och så ser jag verkligen hur magen växt! Den första bilden är tagen i november och sen är det ca en månad mellan varje :) Jag är inte så jättestor vilket jag tycker är ganska skönt och har faktiskt inte gått upp mer än 6 kg sen jag plussade och det är jag grymt tacksam för!!

Nu ska jag försöka njuta av tiden fram till bebis kommer och vila så mycket som möjligt, men hoppas kunna hälsa på mina goa kollegor då och då för jag saknar dom redan :)

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar