söndag 14 december 2014

Lilla julafton

Igår var vi över till mina föräldrar för att fira lilla julafton tillsammans med min ena bror och hans familj. De firar riktiga julafton här vartannat år och de var här på jul förra året så nu kom de hit tidigare :) Som tur är kunde även tomten komma lite tidigare och barnen var riktigt nöjda. Ivar fick TVÅ stora paket som han önskat sig och Maja fick dockor i olika storlekar som hon önskat sig. Ivar fick även hjälpa tomten att läsa på paketen medan Maja var mer avvaktande till honom :) Det blev en mysig kväll trots att min ork bara tog tvärt slut vid maten och jag fick gå och lägga mig och vila i soffan en bra stund :( Har varit lite halvhängig då jag inte sover på nätterna och har sammandragningar när jag rör mig så igår tog det bara slut helt enkelt. Som tur är har jag en förstående familj :) Maja kom och lade sig hos mig och använde min höft som kudde :)

Idag firar vi tredje advent och jag har tänkt klä vår gran under eftermiddagen. Jag vill ha in den nu så vi hinner njuta av den ett tag innan jul också :) På morgonen fick jag fint sällskap på vår köksbänk av Snoddas och Truls som passade på att mysa lite med matte innan frukost :)

Nu ska jag försöka ta tag i dagen och åka bort till päronen och umgås lite :)

Önskar er en skön tredje advent!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar