fredag 19 oktober 2012

Vissa dagar....

Vill jag inte stiga upp! Det är mörkt ute hela dagen och även om det lyser många tända ljus inomhus har jag ingen ork. Tror i och för sig att det mest beror på förkylningen jag har/haft i kroppen denna vecka. Tog mig i alla fall ut på promenad med hundarna i morse och det var riktigt skönt ute :) Synd bara på vädret då, fast helt plötsligt går man förbi ett träd som bara LYSER upp världen och det känns så underbart! Att något så litet kan göra ens dag mycket ljusare och med en gång fick jag lite mer ork :)

Jag har sovit en stund efter promenaden och laddar nu för lite jobb. Börjar två och jobbar till fyra i morgon eftermiddag. Eftersom jag varit sjuk har jag inte riktigt koll än på vad som händer i helgen, men något roligt ska vi väl hitta på :)

Jag har också köpt mina första julmagasin för denna höst och jag tror att jag ska mysa ner mig i soffan med dom i morgon kväll :) Ja, jag är fortfarande julnörd/julstörd och börjar tidigt med att längta till denna mysiga högtid. Maken känner inte riktigt samma längtan som jag, men vi respekterar varandra i detta. Han ler lite överseende när jag hittar julmagasinen i affären och jag stänger av den juliga musiken när han är i närheten :) Jag jobbar dock ständigt på att få honom att älska julen lika mycket som jag :) Som tur är så älskar han mig trots min längtan efter jul!

Nej, nu är det dags att fixa till sig så man ser lite respektabel ut när jag drar till jobbet :)

Önskar er en skön helg!
Kram/Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar