lördag 13 oktober 2012

Jaha, idag kom det riktiga höstvädret med mulet och riktigt rått klimat. Det har varit riktigt bra väder några dagar med sol och kallt så jag har ju haft mösspremiär som sagt. Fast idag känns vädret betydligt kallare än de senaste bara för det råa.
Jag gillar ju kallt väder när man får bylta på sig och mysa i mössa och vantar och sköna halsdukar  men när det är så här mittimellan väder så är det lite svårt hur mycket/lite man ska ha på sig :) Fast snart så kommer nog vintern så man får ta på sig de varmare kläderna.
Igår hämtade vi ved hos en som skulle sälja huset och hade massa ved över, vi tog ca 5 kubik igår och ska nog hämta mer i morgon :) Så idag har jag spenderat några timmar med att plocka in veden (Daniel är inte hemma) Som tur var fick jag hjälp av äldste sonen, annars hade jag nog inte varit klar än! Vi har haft riktigt tur med att få tag på riktigt torr ved på ett billigt sätt och jag tror inte att vi någonsin haft så här torr ved :)
Så nu ligger jag i sängen, bloggar och kollar på film. Perfekt när vädret är som det är :)
Hoppas ni har en skön lördag!
Kram/Mia

Ps bilderna tog jag på en promenad i veckan då vädret som sagt var betydligt bättre :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar