söndag 11 september 2011

Långhelg!

Jag det är långhelg, åtminstone på jobbet. Jag jobbade både fredag natt och nu söndag natt så det är den långa helgen, den korta jobbar man lördagnatten och slutar tidigare fredagkväll och söndag eftermiddag. Måste säga att det känns helt okej att jobba såna helger. Har erfarenhet av att arbeta mycket sämre tider och då också varannan helg, nu är det ju bara var tredje =)
Har en hel del att fixa med hemma, har nu äntligen fått ett tält till vår husvagn så det ska testas innan vi kör upp den till Idre, men vädret har inte varit på vår sida så än har vi inte kollat detta. Vi hämtade ett förra veckan, men det var felbeställt från företaget så det passade inte, så det var bara att beställa ett nytt =) Inte så kul, för vi vill ju att det passar när vi väl åker upp, vore ju inte så kul om vi upptäckte att det inte passar när vi är 57 mil hemifrån eller hur ?!
Jag har också surfat runt och kollat en hel del bloggar och hämtat lite inspiration till vad jag vill fixa med hemma. Maken lär väl inte bli glad, men det mesta kan jag nog göra själv. Det är mest målning som ska göras så han ska nog inte vara alltför svår att övertala =)
Vet inte varför man blir sådan här inför hösten, jag har sett även andra bloggare som vill ändra om hemma inför hösten. Kan det vara för att man vill "boa" in sig och spenderar mer tid inomhus? Kanske är det så, för egen del så gör det ju som sagt inget med höst så om jag får lite mer inspiration att ändra om så "go for it" ;)

Nu ska jag iväg till jobbet, önskar er en skön söndagkväll!

Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar