onsdag 21 september 2011

Grövelsjön ( och lite jul;) )

Som sagt har jag varit i fjällen och vandrat. I förra inlägget visade jag bilder och berättade om Fulufjäll. Jag var också vid Grövelsjön och vandrade en utav dagarna. Där är också otroligt vackert, fast på ett annat sätt. Här kommer man över trädgränsen ganska fort och man har en otrolig utsikt. Den stig jag vandrade på ledde in i Norge. Jag vet inte riktigt hur långt in man kan gå, men jag stannade efter någon kilometer och åt av min matsäck ;)
Ibland undrar jag varför vi inte turistar mer i vårt eget land. Det är ju såå vackert och att vandra gör nästan att man hamnar i ett meditativt tillstånd. Det är frisk luft, man får tänka i lugn och ro utan en massa surr runt omkring och när man kommer hem till vardagen igen känner man (åtminstone jag) att man har tankat ny energi. Helt oslagbart! Sen ska jag inte tracka ner utlandssemestrar, de har absolut sin tjusning, men jag vill ändå slå ett slag för att turista i vårt eget land ;) Här kommer lite bilder så ni får se hur vackert det är




När jag skulle åka i från fjällstationen i Grövelsjön fick jag syn på dessa renar i en trädgård

Hoppas att ni får chansen att åka även hit för det är såå underbart skönt att bara vara och få andas in den sköna, friska luften.
För att helt byta samtalsämne kan jag berätta att jag nu har klickat hem julgardiner till vårt kök. De som känner mig vet att jag älskar julen och allt som har med den att göra (till min mans förtret) och jag har redan börjat fundera på julklappar och dylikt. Nåt jag då gillar är att kunna kika runt bland lite bloggar som handlar om julen och se att de är uppdaterade. Halleluja det är inte bara jag som är lite knäpp =)! Åter till mina gardiner, klickade runt på nätet i går och hittade då dessa hos Jotex:
Bild lånad från Jotex.se

Vi har ju satt upp liggande panel i köket och dessa kommer passa perfekt till det ;) Nu ska jag inte tjata mer om julen för idag, återkommer säkert ju närmare vi kommer hihi.
Ska ta och lägga mig nu, är ganska trött och jobbar natten i morgon och hade natten tills idag och även om det är sovande jour så blir det inte samma som att sova hemma.

Önskar er en fortsatt skön vecka!
Kram/Mia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar