onsdag 16 mars 2011

Träning och det onda ögat

God kväll!
Är nyss hemkommen från ett spinningpass på gymmet och just nu känns det riktigt grymt bra att träna! Känns som om jag kan hålla igång på cykeln flera timmar till =) Riktigt gött!
Vi har ett bekymmer här hemma och det är vår hund Ronja som har det stora problemet. Hon har ett sår på hornhinnan som inte vill läka. Under två månaders tid har vi åkt fram och tillbaka till Blå stjärnans djursjukhus i Skara, men det vill inte riktigt läka. Förra veckan opererade de upp hennes blinkhinna som finns bakom ögonlocket och det såg riktigt läskigt ut. I måndags började detta lossna och vi fick en akuttid i går. Nu tog de bort hennes stygn helt och man kan nu se ögat igen, men hon ska in igen nästa vecka och eventuellt igen få blinkhinnan uppsydd. Jag tycker så synd om henne, men hon är så redig, hon rör inte ögat eller verkar störa sig på det, men hon är ju inte riktigt sig själv. Inne är hon väldigt lugn och ligger mest sover. Jag kan förstå det för det måste ju ta enormt mycket energi att ha ont i ögat hela tiden. Det gör lite ont i mattes hjärta att se henne, men samtidigt så stolt då hon är så duktig.

 Mattes stora gumma som är så redig
Nu har maken lagat mat så jag ska fylla på med lite energi och sen väntar sängen.

Ha en fortsatt trevlig kväll mina vänner!
Kram/Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar