onsdag 30 mars 2011

Funderar..

God kväll!
Sitter och funderar över livet.. Är tacksam att jag har det så bra som jag har det! Igår somnade Linda in i sviterna av bröstcancer. Jag kände henne inte personligen, men har följt hennes blogg och läst om hennes liv där. Hon var bara något år äldre än mig och lämnar fyra barn och man efter sig. Fy fan vad hemskt, samtidigt som hon nu inte behöver lida mer. Tänker på hennes familj och tänder ett ljus för alla dom som förlorat kampen mot cancer, däribland min älskade mormor.
Jag funderar över att jag gnällt om hur ont i höfterna jag har när jag och maken var ute och gick, det finns ju faktiskt dom som har det värre. Ska försöka tänka mig för innan jag gnäller. Ska försöka uppskatta det jag har ännu mer och inte ta det för givet.
Ska nu ta och laga mat tillsammans med min älskade man och verkligen njuta av den stunden tillsammans med honom.
Ta hand om varandra mina vänner!
Kram/Mia

1 kommentar:

  1. Ja visst är det hemskt att man beklagar sig och gnäller över så många bagateller! Bra skrivet!!!! Kram

    SvaraRadera