torsdag 19 juni 2014

Vissa dagar.....

Vissa dagar njuter jag av livet mer än andra dagar. I söndags var det en sådan dag. Det var hyfsat varmt och jag var utomhus i stort sett från morgon till kväll. Jag till och med tog en powernap ute på soffan och somnade gott :) Att gå ute bland mina blommor och andra växter jag odlat i år ger en riktig energikick, blir så glad när jag ser utvecklingen bland jordgubbar, sallad och potatis och blir lycklig när jag vet att vi i år kan få njuta av lite egenodlad mat. Vi har bara små odlingar i år för att se om vi fixar det, så kan vi utöka lite mer nästa år ;)
Jag har inte köpt så många nya blommor i år eftersom så många av mina pelargoner har överlevt vintern och i sin tur gett många sticklingar, men hittade en fuchsia till billig peng häromdagen och eftersom det den ropade mitt namn var jag ju tvungen att ta den med mig hem :b Vacker är den i alla fall och ytterligare en sak att njuta av på vår baksida.

Idag har jag också njutit, fast på ett annat sätt, jag har haft min första semesterdag! Då vädret inte visat sig från bästa sidan har jag inte varit ute på samma sätt, men tempot har varit lågt och här hemma har det inte hänt så mycket :) Skönt att ha såna dagar ibland också, blir en hel del fixande ändå här hemma i sommar då huset ska målas om så jag har inget dåligt samvete för en päsdag som denna :)

Nu blir det fotboll på tv och ikväll hejar vi på England!

Önskar er den bästa midsommar!!

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar