lördag 28 juni 2014

Intensiv vecka

Denna vecka har innehållit massor av tid tillsammans med mina brorsbarn :) Vi har badat, hälsat på min gammelmorbror och kossorna där, plockat jordgubbar och ätit dom och tagit många promenader med hundarna :) Truls är lite avvaktande och inte lika på som Snoddas, men han är desto mer över barnen. Han pussar, busar och vill vara nära dom hela tiden :) Truls pussar gärna på barnen, men han vill att det går lite lugnare till.
Hos min gammelmorbror hittade vi en gammal telefon som barnen tyckte var rolig, vi var ju tvungna att pröva den också, så vi ringde till brorsan så barnen fick prata i den. Det är ju inte så vanligt med telefoner med sladd längre och absolut inte en som man snurrar fram numret med :) Jag kan säga att jag verkligen fick tänka till när numret skulle slås ;)
Ivar och jag tog med pappa/farfar och plockade jordgubbar och jag fick ihop drygt fem och ett halvt kilo och pappa ungefär fyra kilo. Så en omgång sylt har kokats och lite har frysts in och resten har ätits upp, jag verkligen älskar jordgubbar och skulle kunna leva på det under sommaren :)
Idag har mina hjärtan åkt hem och jag saknar dom redan, det finns inte så mycket att göra såna här dagar då det dagsregn, så jag hade gärna haft dom här idag och hittat på något, men en bok är väl inte så dumt att plöja igenom heller :)

Önskar er en skön helg!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar