fredag 18 april 2014

Påsk, älskade barn och arbete

Åh hjälp vad tiden går fort!! Redan långfredag och vi är lediga, tillsammans för första gången på fyra veckor :) Jag har jobbat, varit barnvakt och jobbat igen de sista tre helgerna så att nu få vara lediga ihop är riktigt skönt! Fast vi har inte varit lata i dag ändå, vi har plockat ved, bytt fönster, börjat lägga golv (som nästan blev färdigt) sprungit på berget och invigt vår nya gasolgrill :)
Jag har ju lyxen av att ha ett jobb där jag har påsklov och denna vecka har mina underbara brorsbarn varit här. Tyvärr har Ivar varit sjuk så vi har haft en lugn vecka. Vi har varit ute tiidigt på mornarna och gått med hundarna och båda barnen har varit med. Igår fick de besök av påskharen som gömde ägg i mina föräldrars trädgård och som barnen letade rätt på med spänning :) Vissa dagar har jag även fått förmånen att få vara med på sovstunden efter maten och det är sååå mysigt.
Så nu sitter jag i soffan efter en ganska lång dag då åtminstone en av våra hundar blivit morgonpigg och idag då väckte mig redan halv sju genom att köra tungan in i min mun och näsa, vilket inte är så fräscht! Jag har svårt att somna om på morgonen så det var bara att gå upp, men Maja blev glad eftersom vi hann ta en promenad även idag innan de åkte hem :) Tänkte faktiskt krypa ner strax och förhoppningsvis få sova liite längre i morgon :)

Önskar er en fortsatt GLAD PÅSK!!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar