tisdag 8 april 2014

Helgen !


I helgen har jag varit barnvakt åt mina härliga brorsbarn :) Så härligt att få rå om dom lite! Deras föräldrar var på konsert så vi hade lite mys med min andra bror som också var där. Men på dagarna umgicks vi allihop, vi lekte kull, spelade på plattan och var ute och gungade. De bor granne med skolan så man kan utnyttja lekparken/skolgården på ett bra sätt :) Det är så härligt att umgås med dom allihop och se barnens utveckling. Ivar är snart sex år och är så stor kille nu och så oerhört duktig. När man behöver hjälp så hjälper han till och man kan liksom ha ett "vuxensamtal" med honom nu ;) Maja är bara två, men pratar som om hon var äldre! Hon pratar mycket och bra och är OTROLIGT envis (påminner tydligen om mig när jag var liten ;) ) Hon har ju Ivar att brås på och det kommer kanske naturligt att hon pratar så mycket eftersom han gör det. Han pratade om sin lösa tand som han hade och "jag är ju inte ens sex år än!" När jag åkte hem fick jag meddelande om att han tappat tanden! Så han var riktigt stolt :)

Maja hade fått ny "kepa" av farmor som hon var riktigt nöjd över :)

Ivar ville inte vara med på kort så jag fick ta ett i smyg när vi hade köpt godis :)

Nu ska jag ät lite när maken äntligen kommit hem efter att ha jobbat över!

Önskar er en bra kväll!!
Kram Mia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar