lördag 26 april 2014

5 år sedan

För fem år sedan den 20/4 på morgonen såg jag ut ungefär som på fotona här nedan. Överviktig och mådde väldigt dåligt i mig själv och behandlade mig själv efter det. Jag tröståt, jag rörde inte på mig mer än nödvändigt och hade jättesvårt att tycka om mig själv som den jag är. Jag kände att jag var en person inom mig och en annan på utsidan, att jag liksom inte såg ut som den person jag var. Jag fick en möjlighet att få hjälp att gå ner i vikt och att förändra mitt liv genom en gastric bypass, detta är något jag alltid kommer att vara tacksam för och även tacka mig själv för att jag vågade göra detta för mig själv. Det har varit en stor förändring att inte kunna äta så som man var van vid, nu äter jag helst från en assiett, eftersom jag fortfarande har svårt att bedöma portionerna med bara ögonen :) Det är dock en "smäll" jag gärna tar ;) Jag mår så otroligt mycket bättre i dag även om jag inte är framme än...
Idag är jag med i en typ av tävling i vår lilla stad som heter "Biggest winner" där man lär sig att träna och äta rätt och även där gå ner i vikt. För mig är det ett sätt att lära mig att träna allsidigt och komma in i den där rutinen att träna och få en stark kropp. Nu har jag hållit på sen i Januari och känner att jag hittat rutinen i träningen och att kroppen "kräver" träning och rörelse och det känns som om jag åtminstone uppnått ett av mina mål :) De andra vill jag inte skriva ut här än :) 
Idag har jag varit och införskaffat mig ett par nya skor att gymma i, de jag har haft nu har egentligen aldrig varit bra, men jag investerade ju inte något i mig själv förr och då heller inte i så mycket kläder eller skor. Så förra sommaren blev det löpardojjor och idag innedojjor ;) Jag investerar lite då och då i det jag kan tänkas behöva, mannen köpte bl.a. ett ordentligt hopprep till oss härom veckan och det är ju också en smidig hemmaträning man kan göra ;)



                         Jag och Ivar när han var någon månad och jag ett antal kilo större

Detta foto togs i Prag för 7 år sedan

Den jag är idag, men har fortfarande en del att jobba med

Är som sagt tacksam för möjligheten för fem år sedan, men lika tacksam är jag för möjligheten att få vara med i "Biggest winner" och idag mår jag så oerhört mycket bättre i mig själv och tycker om mig själv för DEN JAG ÄR!


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar