söndag 19 maj 2013

Jobb och planteringshelg

Denna helg har bestått av jobb och plantering! Det har faktiskt varit en väldigt bra blandning :) Mina pelargoner har fått flytta ut och blivit omplanterade i större krukor.



Även några petunior har hittat sin plats hos oss :)


Har investerat i ett växthus till mina tomater och gurkor, men vi har inte fått upp det än. Det var tydligen så att man var tvungen att två för att få ihop det och jag har ju jobbat en del och då har helt enkelt tiden inte räckt till för mig att hjälpa min käre man med detta :)
Vi har just nu en rätt tråkig baksida, vi väntar på fönster till vår altan så vi kan bli helt färdiga med den


Vi har också grävt lite grund till vårt bad som tillsammans med ett trädäck ska byggas till altanen



Så där ser det VÄLDIGT tråkigt ut just nu, trots lite nya blommor som får lysa upp baksidan lite :)
Fast om några veckor ska vi nog få till den delen med!

Nu pågår hockey finalen på tv:n och jag kan nog inte bry mig mindre, men samtidigt hoppas jag för spelarnas skull att de vinner :)
Själv ska jag nu ta en date med kudden och John Blund och förhoppningsvis vara pigg för ett möte halv nio i morgon bitti :)

Önskar er en bra start på nya veckan!
Kram/Mia


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar