torsdag 12 juli 2012

Träning, andningshål och torka

Ja här rullar livet på som vanligt. Jag är ledig och maken jobbar. Jag hade som mål att komma igång med träningen ordentligt under sommarlovet och jag har lyckats bra med det hittills :) denna vecka har det blivit fyra pass, två på gymmet och två med Jonas som sköter kettlebells träningen. Det KÄNNS i kroppen och under träningen undrar man varför man utsätter sig för detta, men jag har kommit på att det är den där sköna känslan efteråt som jag vill åt :) idag var det inte renodlat kettlebells pass utan lite skivstångsträning och armhävningar i ringar också. Varierat och bra pass, tack Jonas!
Annars är det lite torka här på bloggen, i motsats till vädret som bjuder på regn i stort sett dagligen. Det blir lätt så tror jag när dagarna flyter på. Har tänkt ta tag i att måla om vårt sovrum en dag då det är dåligt väder, men än har jag inte hunnit :(
Tar ju dagligen mina promenader med hundarna och i en av skogarna känns det verkligen som om man vore hos trollen.


Det är såå mysigt och lummigt och ibland skulle jag vilja bosätta mig där ( i och för sig förstör jag ju det vackra då, så det får jag väl lägga bort tankarna på ;) ) för det känns som ett underbart andningshål. Där det bara är att slappna av och lyssna till fåglarna, titta på rävar och rådjur som springer förbi då och då. Nåja, någon gång ska väl min önskan om ett liv på landet slå in, bara inte just nu och inte just där :) Så länge njuter jag av mina promenader där istället :) Har ni något ställe som ni har som ett andningshål? Berätta gärna!

Önskar er en skön helg!
Kram/Mia

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar