tisdag 17 juli 2012

Minnen och målning

Satt och tittade igenom bilder på datorn och hittade detta foto på min gammelfaster Verna

Det är nu drygt ett år sedan hon gick bort och jag tänker på henne ganska ofta, det var faktiskt inte så länge sedan jag tog bort hennes nummer ur min telefon. Hon var en sån där hurtig tant som bodde i sommarstugan på sommarhalvåret och i lägenhet i stan på vintern. Det sista hann hon inte flytta ut, men pratade om det :) Hon brydde sig och man var alltid välkommen hos henne.  
 Nu var det inte meningen att detta skulle bli ett sorgset inlägg, men jag ville minnas henne även här på bloggen. Den är ju en slags dagbok där jag kan skriva av mig och lägga upp en bild av det jag vill minnas.

Idag har jag målat vårt vedskjul och pratade med maken på förmiddagen om vädret och på radion hade de sagt att idag skulle det inte bli något regn alls. Så sagt och gjort, ut och målade färdigt med grundfärgen och sen in och duscha av färgen. När jag kom ut ur duschen hade himlen öppnat sig och det verkligen vräkte ner! Tur det bara var grundfärg och inte den "riktiga" färgen jag målat på, då hade den nog runnit av. Grunden hade hunnit torka hyfsat i blåsten. 
Nu kommer vi till den stora frågan, vad vi ska ha för färg på vedskjulet? Den färg det blir ska vi också ha på huset så det vill ju till att man är säker ;) Jag har velat mellan motpolerna vitt och svart, men nu lutar det definitvt åt svart. Då ska knutarna och fodret runt fönsterna vara vita, tror det kan bli riktigt snyggt :) Vad tror ni?
Nu ska jag ta en liten powernap innan promenaden med hundarna!
Önskar er en skön tisdagskväll!

Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar