söndag 1 januari 2012

Tidigt...

Det är ovanligt tidigt för mig att plocka undan efter julen, men idag fick jag ett ryck. Alla tomtar och de flesta julblommor har blivit bortplockade. Kände verkligen inte för att ha dom uppe längre, väldigt konstigt för att vara mig :) Jag har två hyacinter kvar som jag ställde i två vinglas i fönstret



Jag ville heller inte slänga blockljusen jag haft i min adventljusstake så dom ställde jag på en bricka med siffrorna inåt så eldar jag på dom ett tag till :)



Det är ju fortfarande vinter och mörkt så att tända ljus kan vi göra ett bra tag till.
Från att ha haft en oerhört vacker sista dag på 2011 så vaknade vi till en väldigt dyster första dag på 2012 med regn och blåst. Det känns som om dagen aldrig blir ljus och jag känner mig sömnig konstant sånna dagar. Det klart, att idag på nyårsdagen så är det ju legalt att bara ta det lugnt och slappa och stirra på tvn eller läsa en bok. Jag tror jag väljer det senare alternativet. Har tänkt läsa Bilbo för att fräscha upp minnet lite på den, ser fram emot filmatiseringen av den som kommer i slutet av detta nya år :)
Önskar er en skön första Januari!
Kramar/Mia

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar