onsdag 28 december 2011

Lite bilder från vår jul

Vi började vårt julfirande med att ha kalas för att fira mig och yngst sonens födelsedagar och jag bara måste visa vad jag fick av min svärmor. Hon har virkat denna filt till mig och jag bara älskar den ;) Vilket jobb hon har lagt ner och den är i så fina färger.

 Dessutom har hon stickat denna halsduk till mig, jag har köpt garnet i de färger jag vill ha och sen har hon stickat den till mig. Den är så varm och go och det har varit uppskattat nu när det har varit så blåsigt de sista dagarna.
Julaftons morgon åker vi till min morbror med familj i grannkommunen och firar vår jul. Först åker vi förbi kyrkogården och tänder ett ljus på mina morföräldrars grav. Detta tycker jag är en fin och mysig tradition, då är dom ändå med oss på julen om än inte fysiskt så i hjärtat.  Efter kyrkogården åkte vi då hem till min morbror där vi firade med julbord, Kalle Anka och tomten :)

                                          Ivar hugger in på julmaten
                      Här har han fått sällskap av min yngste bror Pål
                                          Snart börjar Kalle Anka ;)
                                    Min morbror Bengt och kusin Ellen
                                           Tomten har kommit

                  Skägget kliar så min bror Christian fick hjälpa honom
                                        Ivar fick många paket
                             Pappa, min svägerska Lotta och Pål
                                          Blivande musiker?

Ha en fortsatt bra kväll!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar