fredag 10 oktober 2014

Jul, hjärtat och rörelse

Har idag varit med min mor i Falköping på julmarknad :) Det är lite av tradition att besöka den på öppningsdagen (de öppnar alltid 10/10 kl 10.00) och det är Falköpings osteria som håller den. Jag är ju lite av en julnörd så jag älskar verkligen att gå dit :) Det brukar vara en del folk där när de öppnar, men vi vi var där på eftermiddagen så då var det helt ok att gå där. Med mig hem fick jag två glasänglar (som jag samlar på, tydligen, då jag nu har fyra) lite goda ostar, och gott att dricka :)
Har haft en lite jobbig vecka då jag i tisdags kväll fick rejäl hjärtklappning och påföljande illamående och efter det var jag helt slut så jag fick gå hem från jobbet  :( Var lite bättre på onsdagen, men blev VÄLDIGT andfådd så fort jag gick eller ansträngde mig, tänkte jag skulle jobba på torsdagen igen, men då blev andfåddheten sämre så jag åkte fram till vårdcentralen. Där blev jag grundligt undersökt, med EKG och olika prover, men de hittade inga allvarliga orsaker till hjärtklappningen så det är något som troligen orsakas av graviditeten och är inte farligt, men obehagligt och fortsätter det så får jag söka igen. Så det är bara att stå ut :( Fast idag har det varit betydligt bättre än tidigare i veckan så nu hoppas jag att jag inte får det fler gånger (har fått det tre gånger och det håller i sig ganska länge när jag får det) Men jag får säga att det är värt det så länge vår lill* plutt mår bra :) Bebis rör sig just nu som bara den och vi längtar rejält nu när h*n "visar" sig även för maken :)

Nu ska jag krypa upp bredvid min älskade man i soffan och kolla lite tv :)

Önskar er en skön helg!
Kram Mia

Nedan bjuder jag på lite bilder från julmarknaden :) 

1 kommentar:

  1. Känner igen symptomen. Är just nu inne i en period då jag är extremt tungandad ibland och kan få kallsvettningar och lätt yrsel ibland. Men det är också bara en av alla grejer man måste dopp ut med, trots att det är så obehagligt. =/ kram kusin Malin
    h

    SvaraRadera