onsdag 26 mars 2014

Stumt och upplägg

Har börjat dagen med en promenad med hundarna och sedan iväg till gymmet för styrka bland maskinerna. Kände att jag behövde få igång kroppen efter löppasset jag gjorde i går, vi sprang 7,4 km på berget och jag hade stumma ben redan från början så jag spenderade mycket tid i spåret till att tvinga mina ben att röra sig framåt ;) Sen får jag säga i efterhand att det funkade riktigt bra och jag hade ett riktigt bra tempo. Fast jag kan sakna den där känslan som infinner sig i bland då man känner sig som en duracellkanin som kan springa hur långt som helst och benen bara flyger fram av sig själva :)
Så på gymmet sprang jag bara lite för uppvärmning och få igång kroppen och sen maskinerna, det känns nu att jag börjar bli starkare i kroppen och DET mina vänner är en skön känsla! Att kunna öka vikten med bara nåt kilo är ju toppen, inte mycket, men en början! Likaså känslan att JAG ORKAR, den är så grym och otroligt peppande och helt plötsligt får jag en energi som pumpar fram i blodet ;)
Nu har jag anmält mig till Vårruset som är i Jönköping 8 maj, det vet jag att jag fixar, men har också bestämt mig för att springa stadsloppet i Norrköping 16 augusti. Det blir en utmaning för mig som helst springer i skogen, i och för sig på stigar, att springa i stadsmiljö. Att springa en mil klarar jag, det vet jag, men att göra det i stadsmiljö, två varv på samma slinga, med det underlaget DET blir en rejäl utmaning. I höstas sprang jag SLA- loppet i Skövde på 5 km och klarade det bra om jag får säga det själv :) Tricket då (kan jag se i efterhand) var att inte veta banan var ritad. Jag hade sett en karta, men kroppen visste inget om hur jag skulle springa, vart är nästa backe osv. Det blev ett bra upplägg för mig kan jag ju se nu, men jag skulle vilja lära mig mer om hur jag ska lägga upp min träning för att få till ett bra lopp. Om jag tex vill springa milen på en timme, hur ska jag lägga upp min träning för att uppnå mitt mål? Detta är något jag är dålig på och har alldeles för lite kunskap om HUR jag ska göra, så tips mottages tacksamt! Nu ska jag ta tag i det där och lära mig hur jag ska lägga upp det!



En kombination av skogen och löpband kanske är den bästa?

Önskar er en bra dag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar