onsdag 6 november 2013

jo, men kom inte det som ett brevpå posten?

Så ligger jag här i soffan och tycker synd om mig själv, har fått feber och huvudvärken från hell! Nog ska jag erkänna att det är lite bättre med febern idag,medan huvudvärken är sämre, yay på den liksom. Har ju haft lite lov och det kunde ju passat bättre om det brutit ut då,men icke sa nicke, första jobbdagen efter lovet tar vi :( Så då innebär det att jag sover en hel del, ser en hel del dålig tv eller bra filmer på dvd mellan snarkningarna. Nu på eftermiddagen försökte jag med en promenad med hundarna i den friska luften och hoppades på att huvudvärken skulle ge med sig, men tyvärr... Så det blir till att fortsätta ta det lugnt och knapra alvedon. Kan ju säga att det blir en hel del surfande på dator och telefon när jag är sjuk och det kan bli DYRT. Hittar så många fina butiker på nätet och visst är det lätt att klicka på köpknappen om man inte passar sig ?! Fast nu kan jag skylla på att jag letar lite julklappar och har faktiskt hittat några som jag har tänkt klicka hem, men ska avvakta lite, agera vuxen och tänka igenom köpet först =) Jag hör ju till dem som inte har några problem med att handla klapparna på nätet, det är ju så smidigt och jag slipper allt folk och köer, superrrr! Har ni börjat med era inköp än? Jag har några undanstoppade lite varstans, så att ingen ska se dem i förtid och veta vad de ska få i förtid. Jag frågar familjen vad de önskar sig och har även egna idéer, men när de frågar mig vad jag önskar mig är det blankt! Det enda jag kommit på hittills är enfärgade påslakan, allra helst gråa av märket Beach house, men de är DYRA och jag vill ju ha två likadana i sängen, så jag tror jag får fortsätta sukta efter dom :)
Under tiden fortsätter jag ändå att längta efter advent, jul och vinter. Det gör jag genom att gå igenom foton från tidigare jular och letar lite inspiration till denna julen!
                                              Tomten Otto
Vinter på vår baksida

Nu ska jag se om jag inte kan få tummen ur och fixa mig något att äta :)
Önskar er en fortsatt skön dag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar