torsdag 3 oktober 2013

Alltså

Alltså, nu är det redan oktober! Hur gick det till liksom!? Nyss hade vi den härligaste sommaren på länge och nu knackar snart vintern på dörren. Jag är ju en höst och vinter älskare så jag har absolut INGA problem med att jag får ta på mig mössa och vantar på morgonen, det är bara mysigt, men det känns som om tiden rusar iväg utan mig ibland :) Jag står liksom och stampar och årstiderna ändras runt mig och rätt som det är så inser jag att "Oj nu är våren här, vart tog höst och vinter vägen?" Är ni fler som har det så?
Just idag har jag krupit upp i soffan haft tända ljus och faktiskt kollat på en julfilm :) Ni behöver inte säga att det är tidigt för det vet jag att det är, men jag gillar känslan jag får när jag kollar på såna filmer eller lyssnar på julmusik. Fast jag gör bara det när jag är själv hemma, behöver ju inte påtvinga någon just julen i oktober :)

Strax drar jag till sista jobbpasset för veckan och sen har jag tre dagar helg, ska bli gott :) Ska besöka Ikea med en vän, bland annat och där kan jag nog få lite av min jullängtan mättad då jag såg att de släppte sitt julsortiment första oktober :)
Så..
Önskar er en solig torsdag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar