fredag 4 oktober 2013

Nu får den komma

Hösten alltså :) I eftermiddags plockade jag undan alla vissna sommarblommorna och höstpyntade lite vid vår entré. Har tänkt göra det ett tag nu, men det har bara inte blivit av. Det är faktiskt lugnande för själen har jag märkt, det där att pyssla och fixa inför höst och vinter, men även vår/sommar. Jag tycker om inredning, men särskilt nu då det börjar mörkna tidigare och jag får tända ljus. Jag riktigt boar in mig och vill helst inte göra något mer än att jobba och sen vara hemma. Sitta i soffan och mysa med maken eller hundarna, se en film eller kanske baka lite. Det är också något jag gärna gör denna tid på året, knepigt kan jag tycka ibland att jag inte alls har samma lust till bakning på vår och sommar :)
På tal om bakning, idag har det ju varit Kanelbullens dag och jag har inte fått i mig en enda bulle :) I och för sig kan det vara lika bra då det är svårt att hålla på bara EN bulle!
Nu är maken iväg och kollar på yngste sonen som spelar match och jag sitter uppkrupen i soffan med en hund på var sida och kollar på "The holiday", en grymt bra feelgood film. Har du inte sett den, gör det :)
Ska återgå till filmen nu, önskar er alla en skön helg!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar