söndag 10 juni 2012

Trött

God kväll mina vänner! Sitter i sängen och har precis kollat klart dagens första fotbollsmatch. Det blev oavgjort och det var en kul match att titta på. Jag har inte sett hela, utan lagat lite mat emellan, men det mesta såg jag :).
Det har ju varit lite glest mellan inläggen det sista och det beror mest på tidsbrist faktiskt. Denna vecka som nu har några få timmar kvar har gått i ett. Det har städats, bakats, festats, städats lite till, jobbats osv osv. Så när jag väl haft lite tid över har jag bara orkat att kolla in andras bloggar, men inte att skriva något själv.
I fredags tog då vår äldste son studenten, han har klarat tre år på gymnasiet och när de sprang ut var vi riktigt stolta allihop!
Han hade varit uppe tidigt denna dag så han var riktigt trött när de kom ut från skolan och då hade ju egentligen festen bara börjat :) 
Att få alla att titta in i kameran samtidigt är en riktig utmaning och detta kort är faktiskt det bästa som gick att åstadkomma :)

På eftermiddagen kom alla gäster hem till oss för att fira vår nybakade student och det var trevligt att träffa alla, ibland blir det alltför länge mellan gångerna. Det serverades hemgjord smörgåstårta och vanlig tårta. Min kära svärmor hade bakat jordgubbstårta och så hade vi beställt en prinsesstårta
Jag är inte så bra på dekorationer på tårtor så det fick bli en köpt, tyvärr hann jag inte fota den som min svärmor gjort innan någon ätit på den, men den var riktigt, riktigt god!
Tack alla som var med och firade Kängan på hans studentdag!

Resten av helgen har gått åt till att göra en egen konstruktion på ett litet växthus (har varit dåligt väder så foton får komma senare). Där har jag planterat tomater, men tror jag ska sätta någon gurkplanta också, får fundera lite på det :) Idag har jag varit hos min gammelmorbror med lite kakor och vi har också fixat lite med hans rabatter och plantor. Nu ikväll är jag helt slut och ska ta och lägga mig nu för att orka jobba denna vecka. Har faktiskt bara en och en halv vecka kvar till sommarlovet så jag kan ärligt säga att jag längtar!

Hoppas ni får en skön ny vecka!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar