måndag 19 april 2010

Njursten igen!

Ja när man tror att man är på G och man kommit igång med träning igen då kommer njurstenen TILLBAKA. Det gör ont, jag kan knappt gå och idag skakade jag helt okontrollerat. Helt utflippat! Min kära bror Pål väcktes tidigt och kunde köra mig till akuten, där var vi sen i tre och en halv timme innan jag efter två smärtstillande sprutor kunde åka hemåt. Smärtan har inte gått över än, men den är hanterlig iallafall. Sköterskorna på akuten var helt underbara, men läkaren var lite knepig. Hon fråga mig en sak och när jag skulle svara började hon öppna skåp o kolla i dom! Både jag och min bror tyckte att hon kändes lite frånvarande så det var ju tur att sköterskorna VAR närvarande :=) Kan också säga att det var väldigt pinsamt att ringa chefen idag och säga att nu är jag sjuk igen, men jag var frisk i fredags! Som tur var va han förstående, men jag har bett att få ett läkarintyg på att jag varit inne på akuten och i vilket ärende om det nu skulle bli några frågor. Nu i eftermiddags har jag kunnat ta igen lite förlorad sömn, men det är svårt att slappna av helt när det fortfarande värker :( Har legat mest i soffan för alla skakningar jag hade på morgonen gjorde mig även fysiskt helt färdig. Ska nu förflytta mig ner till sängen för att se om jag orkar läsa en bok. Annars finns förhoppningar om att jag kanske kan sova lite till:)
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar