tisdag 11 juni 2013

Jobbig eftermiddag

Har haft en jobbig eftermiddag rent psykiskt! Var hos mina föräldrar för att släppa ut deras hund, med mig hade jag Snoddas för att de skulle lära känna varandra. Allt gick kanonbra tills vi skulle åka. Då fastnade Snoddas med ena benet mellan trappstegen i föräldrarnas yttertrapp! Han kom loss fort, men han skrek och skrek :( Det var så hemskt och jag fick riktigt hemska minnen från då Truls bröt benet. Jag ringde veterinären som gav mig en tid inom en timma så det var bara att packa in oss i bilen och åka. Väl där blev det undersökning, sövning och röntgen. Som TUR var visade röntgen inga brutna ben! Han har antagligen stukat sig ordentligt eller ett uttänjt ledband, ont hade han i alla fall! Jag mådde pyton under tiden, men försökte hålla mig lugn för Snoddas skull. Tror heller inte jag bett så många böner på så kort tid som idag och det var riktigt nära att jag blev religiös på riktigt när veterinären sa att det såg ok ut :) Jag klarade att hålla mig så länge jag var ensam, men när Daniel kom hem bröt jag ihop och grät rejält. Snoddas har varit extremt trött efteråt, men nu i kväll började han stödja benet först lite lätt och senare har han börjat gå och det sista nu så har benet inte besvärat honom alls, SÅ skönt!
Nu ligger han bredvid mig och ska sova och jag hoppas på en lugnare dag i morgon då jag vill kunna börja plocka in allt i vårt nya kök!

Önskar er en fortsatt skön vecka!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar