tisdag 12 juli 2011

Sommarjobb

Hej på er denna soliga (men blåsiga) tisdag!
Jag hoppas ni har det bra. Här är det bra, men nu längtar jag verkligen efter semestern som börjar på fredag. Den börjar ju inte så kul när vi ska begrava min älskade gammelfaster Verna, men det hade inte spelat någon roll om jag skulle varit bortrest för jag ska dit. 
För tillfället arbetar jag på en sommarförskola/fritids då de vanliga har stängt för semester, det är lite annat mot vanliga jobbet och alltid roligt folk att jobba med =). Det är ju också en salig blandning med barn från alla olika förskolor i kommunen så det kan vara lite rörigt i början, men de ordnar sig alltid. Är imponerad av barnen, särskilt de riktigt små, som accepterar att lämnas på ny förskola med annan personal än annars. De kunde ju reagera hur som helst, men de är sååå lugna och fina. 
Ser ju som sagt fram emot semestern, fast jag måste säga att jag redan längtar till nästa sommar då jag får sommarlov! Byter ju tjänst från semestertjänst till uppehållstjänst så då får man ju ledigt loven och det är inte helt fel kan jag säga ;)
Nu ska jag sova för jag ska upp fem i morgon bitti och jobbar lång dag, 6.00 - 15.30. Bävar redan hur jag ska orka den tidiga morgonen, kanske får köpa cola för att hålla mig vaken =)
Längtar också till fler frukostar som denna ;)

Önskar er en fortsatt bra tisdagkväll och en skön fortsättning på veckan!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar