lördag 4 juni 2011

Otur eller bara klantig?

God morgon!
Ja idag vaknar vi till ytterligare en underbart solig och varm dag. Är nu inne på min tredje dag av ledighet och den har verkligen varit behövlig! Så underbart skönt att sova ut på morgonen, även om det inte är sååå länge som jag skulle vilja ;)
Nu till överskriften. I torsdags skulle min farmor och jag åka på marknad i Gällstad (hon bor i Ulricehamn) vi kom dit och parkerade. Jag tyckte jag parkerade lite dumt och när vi skulle gå från bilen var det en annan som skulle åka så jag tänkte till och sa till farmor att jag flyttar vår bil dit. Det var ju inga större problem, det blev när jag stängde bildörren och trodde jag fastnat med jackan, det var ju bara det att det var mitt pekfínger som fastnat! Hur jag lyckades med detta konstycke kan jag inte säga, men det gjorde jävelusiskt ont! Som "tur" var gick det hål och det blödde en del, men vi fick stopp på det och fick åka till Ica för att köpa kirurgtejp så vi kunde åka in till Ulricehamn igen. Det blev alltså inte fyndat så mycket på den marknaden, på jouren klistrade de ihop det igen och jag fick ett fint litet bandage om fingret för att hålla det rakt, så jag inte böjer upp såret igen.
Jag funderar fortfarande på hur jag lyckades, men det var väl en kombination av otur och rejäl klantighet ;) Tog av det stöttande bandaget i går för jag störde mig på det enormt mycket, men får nog ta på ett nytt idag då vi ska jobba med veden, vill ju inte att det ska gå upp igen =)
Önskar er en toppendag i solen!
Kram/Mia

1 kommentar: