tisdag 10 februari 2015

Utflykt och morgonpromenader

Ja, det händer ju som sagt inte jättemycket här hemma. Vi skulle haft lite främmat i söndags på fika, men jag mådde inte bra så vi fick skjuta på det  :( Mannen tyckte ändå att jag kunde behöva lite frisk luft och komma utanför dörren så han tog med mig på en liten utflykt. Vi åkte upp till Alvasjön på Hökensås för att kolla tjockleken på isen och hade lite macka med oss för fika. Hundarna var också med naturligtvis och de tyckte det var kul med nåt nytt :) På vägen hem tog vi lite småvägar och hittade bl.a en minion från "Dumma mig" i skogen och kom ut vid en bisonfarm och fick ett kort på en stooor en :) Så en liten utflykt blev det och det VAR skönt att komma ut lite, men på kvällen blev det soffan och bara kort förflyttning till sängen :) Maken lagade maten och jag fick ta det lugnt, skönt....
Som jag skrev i förra inlägget så kommer jag ut på åtminstone en promenad per dag och det sista fotot nedan tog jag på morgonens promenad, så vackert i soluppgång, det enda positiva med att ha en morgonpigg hund :) Jag skulle gärna sova några timmar till på morgonen, men när det ljusnar tycker Snoddas att det är dags att gå upp :( Tror vi ska investera i mörkläggningsgardiner så han inte vill gå upp kl. fyra till sommaren :p

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar