tisdag 20 oktober 2009

Hundkurs

Jag och Truls har idag varit på avslutning på unghundskursen. Måste säga att han har gjort mig STOLT!!! Allt funka jättebra förutom ligg (som jag har gett upp med att försöka lära honom) men till och med att dansa på kommando fungerade idag. Jag har verkligen försökt få upp honom till dans men det har varit svårt, så idag när det var uppvisning för varandra så gick det klockrent!
Måste dock tillägga att det är svårare att arbeta med en pyttehund jämfört med t.ex Ronja som är större. Det är helt enkelt lättare att hantera vid ögonkontakt med hunden, hunden ska sitta fot till vänster, men Truls sitter framför för då ser han mina ögon o jag slipper vika mig dubbel. Nu ska jag säga att vi har inga ambitioner att tävla med honom så för oss duger det alldeles utmärkt men man får helt enkelt jobba på ett annat sätt med kroppen.
Kort och gott är jag i alla fall helt nöjd med Truls i dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar