tisdag 29 september 2009

Hemma

ligger jag och tycker synd om mig själv, har fått en förkylning med feber, ont i halsen och kroppen. Är inte jättesnuvig men nyser hela tiden känns det som. Har idag sovit för det mesta och utöver det sett på dåliga tv-program, det finns verkligen ingen superkvalité tv på dagarna. Det närmaste bra TV man kan komma är nåt som heter Efter tio med Malou von Sivers. Idag handlade det om en svensk man som blivit kidnappad och senare frisläppt av Farcgerillan i Colombia. Väldigt intressant faktiskt och ett väldigt djupt samtal, Detta helt emotsats till det program jag såg igår: "Hollywoddfruar" där har man lyckats producera ett lågvattenmärke. Jag ska inte lägga mig i debatten om Anna Anka men jag har en tanke om en av de andra, Maria tror jag hon heter. Hon är hemmafru men har börjat jobba med lite inredning i hus som hennes man ska sälja, för det får hon 400 dollar för en halv dag (tror jag ska byta jobb) sen åker hon och köper ett kyl/frys skåp fyllt med godis och annat till barnen och maken och påpekar hundra gånger att hon köpt det med egna pengar. På ett sätt låter det som att hon försöker övertyga sig själv om att det är hennes egna pengar aom hon tjänat ihop eftersom hon upprepar det hela tiden. Men men vad vet jag. Jag är nöjd och glad över mitt liv, men en lottovinst på några miljoner gjorde inte on hihi.
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar